مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 بهمن 1395 ساعت 08:502017-02-14بين الملل

6 سال پس از انقلاب "14 فوریه" بحرینی ها انقلابی تر شدند


از آنجا که مردم بحرین از سال 1956 شاهد انتقاضه های متعدد بوده اند با واژه "انتفاضه" و "انقلاب" غریبه نیستند.

اما شاید خالی از لطف نباشد که خیزش مجدد مردم بحرین را مدیون انقلاب های بهار عربی بدانیم چراکه انقلاب بحرین همزمان با انقلاب های بهار عربی .

- 6 سال پس از انقلاب "14 فوریه" بحرینی ها انقلابی تر شدند از آنجا که مردم بحرین از سال 1956 شاهد انتقاضه های متعدد بوده اند با واژه "انتفاضه" و "انقلاب" غریبه نیستند.

اما شاید خالی از لطف نباشد که خیزش مجدد مردم بحرین را مدیون انقلاب های بهار عربی بدانیم چراکه انقلاب بحرین همزمان با انقلاب های بهار عربی در سال 2011 جانی دوباره گرفت و به دلیل اینکه پاسخ نظام آل خلیفه همواره امنیتی بوده و هست، بحرینی ها همچنان ایستاده و راهکار مقاومت را در پیش گرفته اند، راهکاری که همچون شعله ای همچنان زبانه می کشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بحرین؛ کوچکترین کشور عربی به لحاظ مساحت و بافت یک مجمع الجزایر با 33 جزیره است که تنها پنج جزیره آن مورد استفاده قرار گرفته و مسکونی است، بقیه در انحصار خاندان آل خلیفه است.

بحرینی که قبل از کشف چاه های نفت در سال 1932 منبع اصلی درآمدش بر صید مروارید استوار بود حتی استخراج نفت هم نتوانست کمکی به حال مردم این کشور کند و بحرین به رغم جمعیت اندک از سطح بالای فقر و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 سال پس از انقلاب "14 فوریه" بحرینی ها انقلابی تر شدند

6 سال پس از انقلاب "14 فوریه" بحرینی ها انقلابی تر شدند